tirsdag 8. september 2009

Våt blogg

Jeg tror ikke jeg har vært borti i våtere hagesesong noen gang. Jeg skulle satset på vannliljedyrking. I følge met.no er normalnedbør på Blindern for juli 81 mm. Det falt akkurat dobbelt så mye. Faktisk falt halvparten av normal julinedbør 31. juli (40mm). 
Du vanner
DSC_0128
ikke hager da. Du øser dem.

Normal nedbørsmengde for august er 89mm, hevder met.no. Det ramla ned 148mm den måneden! Faktisk falt en tredjedel av all normal augustnedbør (29mm) på en dag (4. august). Hvor er Leif Juster når man trenger ham? Hva i i vileste granskauen er normalt?Jeg burde blitt sildefisker i stedet for gartner.
Alt i alt ligger jeg nå seks uker etter arbeidsplanen min for denne sesongen. Jeg håper værgudene drikker de seksti literene med vodka jeg sendte dem i går, og derfor sover resten av sesongen. For nå ser det jo litt bedre ut, gjør det ikke?

Ingen kommentarer: